שדרוג המחשב האיטי למערכת ווינדוס 10 ולכונן Ssd ,שדרוג מהיום להיום !!! 0522-782955 -רונפון שירותי מחשוב -



מחשב איטי עשוי להיות דבר מתסכל למדי. אם אתם משתמשים בו למטרות עסקיות, בין אם זה מחשב נייח או נייד, האיטיות עלולה להתבטא ממש בפגיעה בפרנסה. גם אם אתם סובלים מאיטיות במחשב לשימוש אישי, הדבר עשוי לפגום משמעותית בחוויית השימוש ולהביא לבזבוז זמן יקר.
מה עושים? שני פתרונות שיזניקו את המחשב שלכם קדימה, כולל בהיבט המהירות, הם שדרוג למערכת ההפעלה העדכנית ביותר ולכונן מסוג SSD.

למה המחשב איטי?
עשויות להיות סיבות רבות, שבגללן תפקוד המחשב יהיה איטי מדי. אלה כמה דוגמאות, בכל הקשור למערכות הפעלה וכוננים:
מערכת הפעלה מיושנת - מערכת הפעלה מדגם ישן, תהיה באופן טבעי פחות יעילה וזריזה, ביחס לגרסאות החדשות יותר של אותה מערכת.

כונן מסוג איטי - מאחר שהדיסק הקשיח הוא המקום שבו מאוחסן באופן קבוע המידע שלכם, גישה מהירה למידע זה חיונית עבור המחשב. למשל, כאשר אתם פותחים קובץ או מפעילים קובץ "כבד" מבחינת מידע, דוגמת סרטון. המהירות תלויה קודם כל בטכנולוגיה שבה עובד הכונן.
כונן במצב גרוע - כונן HDD (דיסק קשיח רגיל) הוא רכיב שנוטה להפוך לאיטי בהדרגה, מסיבות שונות. כונן ישן מסוג זה, יהיה בדרך כלל איטי יותר מכפי שהוא היה בהתחלה.

התחממות - פעילות המחשב עשויה להאט, בהשפעת התחממות יתר (עקב החום שמופק בתוך המחשב או בגלל הטמפרטורה שבסביבתו). סוג הכוננים, הוא אחד הדברים אשר משפיעים על מידת החום שהמחשב עצמו יוצר.

התאמה נמוכה בין מערכת ההפעלה לכונן - ככל שמערכת ההפעלה חדשה יותר, כך היא בנויה טוב יותר לעבודה עם המוצרים המודרניים, דוגמת כוננים מסוג SSD.

היבטי אבטחה - מערכת הפעלה מיושנת, היא מערכת הפעלה שמלאה בפרצות. האקרים ווירוסי מחשב שונים מנצלים זאת ולא נדיר לראות מצב, שבו מחשב ישן מאוד "מוצף" בוירוסים למיניהם. זאת, לעתים גם ללא מודעות לכך מצד בעלי המחשב. פעולת הוירוסים "מאחורי הקלעים", פעמים רבות מאטה את המחשב.

שדרוג מערכת המחשב לווינדוס 10
אנשים רבים, עדיין משתמשים בגרסאות ישנות של מערכת ההפעלה חלונות. זה קורה למשל כאשר משתמשים זמן רב במחשב ישן, בו מותקנת מערכת ההפעלה לא משודרגת. שדרוג מערכת ההפעלה שמותקנת במחשב מספק שיפור נרחב במגוון היבטים, דבר שמתבטא גם בתחושת המהירות בשימוש בו. מבחינת "חלונות" של מיקרוסופט, Windows 10 היא הגרסה העדכנית והיא כמובן זו שמומלץ להתקין. כדאי לפנות אל טכנאי מחשבים איכותי ומנוסה, בכדי לבצע את השדרוג באופן היעיל, הבטוח והמהיר ביותר, ללא סיבוכים מיותרים או איבוד מידע. למעשה, שדרוג המחשב לגרסה העדכנית ביותר של חלונות (כאמור, גרסה 10), יביא איתו עושר רחב של שיפורים. לכן, הוא כדאי ומומלץ בכל מקרה, גם אם המחשב שלכם לא איטי במיוחד.

החלפת כונן קשיח לכונן SSD
במשך שנים רבות, סוג הדיסק העיקרי שבו השתמשו במחשבים אישים היה הדיסק הקשיח. רכיב זה, מכונה בעברית גם כונן קשיח וידוע באנגלית כ-HDD (Hard Disk Drive). הכינוי "דיסק" מתייחס לכך שיש בתוכו דיסקים קשיחים, די דומים לתקליטורים, אשר עליהם רשום המידע. בכדי שהמחשב יוכל לקרוא ולכתוב לדיסקים האלה, ה-HDD כולל מנגנון שמסובב אותם וראש קריאה / כתיבה. פחות או יותר בדומה לתקליט מסתובב וזרוע של פטפון אשר "מנגנת" אותו. המנגנון הזה עובד לא רע, אך מהירותו מוגבלת והוא גם מועד לתקלות. התקלות לא בהכרח ישביתו אותו לגמרי, אבל הן מצטברות ומאטות את פעולתו. אלטרנטיבה מומלצת ומודרנית לכונן הקשיח, הוא כונן מסוג SSD או Solid Sate Drive. בכונן כזה, אין בכלל חלקים נעים ולכן הוא מהיר יותר וסובל פחות מתקלות. אם נחזור לרגע לאנלוגיה לפטפון - בעולם עברו מזמן מפטפונים, לנגני מוזיקה שאין בהם חלקים נעים. באופן דומה, במחשבים האישיים רבים "מגלים" את האפשרות לשדרוג מהיר, באמצעות מעבר מכונן קשיח לכונן SSD.

הוצאה כספית קטנה - שדרוג ענק

מבחינה כספית, שדרוג מערכת הפעלה ומעבר לדיסק מסוג SSD הם צעדים משתלמים מאוד. מדובר בשני מוצרים במחיר נוח מאוד, אשר תמורתו מקבלים שורה ארוכה של תועלות חדשות. לחלקן אגב, עשויה להיות גם משמעות כספית. כך שייתכן שתרוויחו מהשדרוג, הרבה יותר מכפי שתוציאו עליו.
חשוב להבין, שחלונות 10 היא לא רק שדרוג קטן נוסף של מערכת הפעלה בולטת זו, אלא ממש "דור" חדש, שונה מהותית-בנוסף, חלונות 10 יצאה לשוק כבר בשנת 2015 ומאז, היא עצמה עברה שיפורים רבים. שיפורים אלה, זמינים למשתמשי המערכת בחינם. למעשה - לאחר התקנתה, די פשוט להמשיך ולעדכן אותה, ישירות דרך האינטרנט. כך שמי שעדיין משתמש במערכות הפעלה ישנות יותר - אולי חלונות 8 או אפילו חלונות 7, ממש "חי בעבר" מבחינה טכנולוגית.
במעבר לדיסק מסוג SSD, תגלו שהוא בעל שורת יתרונות נוספים ביחס לכונן קשיח, אשר משמעותיים במיוחד במחשבים ניידים (אם כי הם מועילים גם בנייחים). דיסקים אלה תופסים פחות מקום, הם יותר קלים ודקים, שקטים, צורכים פחות חשמל ואף מתחממים פחות.
כונני ה-SSD גם הרבה פחות רגישים לטלטולים, ביחס לכוננים קשיחים. הדבר מתבטא בצמצום תקלות והחלפות דיסקים והוא משמעותי במיוחד במחשב נייד.